GEEK EXPANSION 2.0, grójecki konwent gier i fantastyki, startuje już 11 sierpnia. Wśród atrakcji znajdzie się rozbudowana strefa retro gier, którą obsłużą wolontariusze Klubu GROFAN oraz Fundacja Dawne Komputery i Gry. Uczestnicy będą mogli zasiąść do wysłużonych konsol i komputerów starej generacji, jak Atari 2600, Commodore 64, Amiga 500, NES, SNES czy Nintendo 64.

Lista wybranych gier:
Wolfenstein 3D, Duke Nukem 3D, Prince of Persia, Deus Ex, Max Payne, Warcraft III, Gothic, The Elder Scrolls III: Morrowind, Call of Duty, Quake, Doom II, Prehistoryk, Simcity 2000, Unreal, Blood, Aliens vs Predator, Half-Life,.

Oprócz wolnego grania urządzamy turnieje! Do wygrania są złote dublony, żetony, które będzie można wymienić na nagrody w konwentowym sklepiku - książki, plakaty, filmy na dvd, gry wideo.

By zapisać się do turnieju, należy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wysłać wiadomość, w której należy podać: jaki turniej was interesuje, imię i nazwisko, wiek.

Konwent dofinansowano ze środków Programu Działaj Lokalnie X Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce i Ośrodek Działaj Lokalnie - Stowarzyszenie W.A.R.K.A.

Mario Kart 64 (1997)
11 sierpnia, piątek, 16:00

Szalona wyścigówka w uniwersum Mario Bros, w której można grać: Mariom, Luigim, Toadem, Księżniczką, Yoshim, Browserem, Wario i Donkey Kongiem. Cechą charakterystyczną gry jest możliwość negatywnej interakcji z innymi graczami, poprzez stawianie różnych pułapek a torze jazdy. Ilość żetonów do wygrania uzależniona jest od liczby graczy.

Duck Hunt (1985)
12 sierpnia, sobota, 11:00

Kultowa strzelanka na platformę NES, do której używa się pistoletu świetlnego, tzw. Zappera.  Gracz musi zestrzelić wylatujące z wysokich krzewów kaczki. Na każdym poziomie pojawia się dziesięć kaczek, które wylatują w parach. Jeżeli gracz nie zestrzeli wystarczającej liczby, przegrywa, jeśli natomiast upoluje odpowiednią liczbę, przechodzi na kolejny poziom. Czym wyższy poziom, tym szybciej poruszają się kaczki.

Zasady turnieju: Gracz za przejście do poziomu 5, otrzymuje 2 złote dublony, za przejście do poziomu 10 otrzymuje 4 złote dublony, za przejście do poziomu 15 otrzymuje 6 złotych dublonów, za przejście do poziomu 20 otrzymuje 8 złotych dublonów, za przejście do poziomu 30 otrzyma 10 złotych dublonów. Za przejście wszystkich 3 poziomów można otrzymać 30 dublonów! Każdy gracz ma 2 podejścia, w tym 1 poziom treningowy, po którym gra zostanie zrestartowana.

Operation Blockade (2002)

12 sierpnia, sobota, 16:00

Nieskomplikowany shooter, w którym jesteśmy jednoosobową armią przeciwstawiającą się setkom żołnierzy wroga. Przedstawione wydarzenia osadzono w fikcyjnych realiach, które jednak są mocno zbliżone do II Wojny Światowej. Umiejscowieni jesteśmy na niewielkiej wysepce i stamtąd atakujemy wrogie linie zaopatrzeniowe.

Zasady turnieju: Każdy gracz ma 1 podejście.

Poziom treningowy: March 1942
Wrogowie: piechota, myśliwce, bombowce nurkujące, niszczyciele, torpedowce
Dostępna broń: Pistolet maszynowy Thompson M1928, karabin maszynowy Browning M1917, haubica M101 105 mm
Wsparcie: myśliwce
Średni czas gry: 3 minuty

Poziom I: Early September 1942
Wrogowie: piechota, lekkie czołgi, myśliwce, bombowce nurkujące, niszczyciele, torpedowce
Dostępna broń: Pistolet maszynowy Thompson M1928, karabin maszynowy Browning M1917, haubica M101 105 mm, M1 bazooka
Wsparcie: myśliwce, bombowce torpedowe
Średni czas gry: 6 minut
Nagroda za ukończenie: 5 złotych dublonów

Poziom II: November 1943
Wrogowie: piechota, średnie czołgi, myśliwce, ciężkie bombowce, niszczyciele, torpedowce, krążowniki, pancernik, łodzie podwodne, lotniskowiec
Dostępna broń: karabin maszynowy Browning M1918, ciężki karabin maszynowy M2 Browning M45 Quad, działo Long Tom 155 mm, M9 bazooka
Wsparcie: myśliwce, bombowce torpedowe
Średni czas gry: 12 minut
Nagroda za ukończenie: 10 złotych dublonów

Poziom III: May 1945
Wrogowie: piechota, ciężkie czołgi, myśliwce odrzutowe, ciężkie bombowce, niszczyciele, torpedowce, krążowniki, pancerniki, łodzie podwodne, lotniskowce
Dostępna broń: ciężki karabin maszynowy Browning M2, armata Bofors 40 mm, działo M115 203 mm, M9 bazooka
Wsparcie: myśliwce, bombowce torpedowe, ciężkie bombowce
Średni czas gry: 18 minut
Nagroda za ukończenie: 15 złotych dublonów

Arkanoid (1986)
13 sierpnia, niedziela, 10:00

Popularna gra zręcznościowa, celem gry jest niedopuszczenie do wydostania się piłeczki poza prostokąt oraz odbijanie jej w taki sposób, aby zbić jak najwięcej klocków rozmieszczonych wewnątrz prostokąta.

Zasady turnieju: Za przejście poziomu I gracz otrzyma 1 złoty dublon, za przejście poziomu II, otrzyma 2 złote dublony, za przejście poziomu III otrzyma 3 złote dublony itd. aż do poziomu V. Czyli za przejście całej gry można otrzymać max. 15 dublonów, które można wymienić w naszym konwentowym sklepiku. Każdy gracz ma 2 podejścia, w tym 1 poziom treningowy, po którym gra zostanie zrestartowana.

Worms 2 (1997)
13 sierpnia, niedziela, 12:00

Gracz kieruje poczynaniami tytułowych robali uzbrojonych w różnego rodzaju broń, a jego zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich jednostek przeciwnika. Za I miejsce w potyczce zwycięzca otrzymuje 15 dublonów, II miejsce 10 dublonów, 5 dublonów za III miejsce. By turniej się odbył, musi się zgłosić min. 3 graczy.

Teenage Mutant Ninja Turtles (1993)

13 sierpnia, niedziela, 14:00

W grze wcielamy się w postaci znane z komiksów i serialu animowanego o Wojowniczych Żółwiach Ninja. Gracz do walki może wybrać żółwie (Leo, Ralpha, Mike'a, Dona) oraz Caseya Jonesa i smoka Hotheada. W 2 meczach po 3 minuty odbywa się walka wręcz i gracz przechodzi do następnego etapu turnieju.

Zasady turnieju:
1. By turniej się rozpoczął, musi wziąć udział min. 4 graczy, maks. to 16.
2. Czas gry uzależniony jest od liczby graczy (dla 4 jest to 20 minut, dla 16 jest to 60 minut)
3. Zabroniona jest gra postacią Shroedera (zbyt OP)
4. Nagrodą w turnieju jest: 15 dublonów za I miejsce, 10 dublonów za II miejsce.