Artur Słotwiński (ur. 1990) to polski kompozytor i pianista, laureat 14 nagród na krajowych i międzynarodowych konkursach kompozytorskich, członek Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Studia kompozycji ukończył w klasach prof. zw. dr hab. Stanisława Moryto i prof. zw. dr hab. Pawła Łukaszewskiego w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (2012, 2014) Do jego najwybitniejszych kompozycji należą: Angstroms I na orkiestrę z 2014 roku (wykorzystuje w nim Ujednolicone Skale Kolorystyczne - autorski pomysł), States Of The Matter na wielką orkiestrę symfoniczną z 2015 roku, I Koncert fortepianowy z 2011 roku, który kompozytor wykonał w sali koncertowej UMFC w październiku 2011 roku, Kwartet Smyczkowy wydany przez Ablaze Records na płycie CD Millenial Masters vol. 5, wydany przez Schott Music Verlag, a nagrodzony I nagrodą na Konkursie „Musica Sacra” Seven Last Words of Christ na chór mieszany a cappella, a także wykonany ostatnio w Stanach Zjednoczonych w College-Conservatory Of Music Kwintet Fortepianowy Dreaming Music. Ponadto Słotwiński jest autorem symfonii (w tym Symfonia „Credo”, I Symfonia „Symfonia Pieśni Miłosnych” i II Symfonia), muzyki kameralnej: m. in. Sonata fortepianowa oraz muzyki filmowej (etiudy zgłaszane na Transatlantyk Film Festival 2015 i 2016 i German Game Music Award oraz Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie 2016 i Zurich Film Festival ), elektronicznej (RGBy II) i elektro-akustycznej (Symphony Of Independence). Utwory Słotwińskiego były wielokrotnie nagradzane (m. in. I nagroda na Opus966 w 2014, II nagroda na Konkursie im. Pendereckiego „Sopot Classic” w 2015), jest autorem ponad 50 kompozycji: w tym 70 minutowego oratorium „Noachis Terra” na solistów, chór i wielką orkiestrę symfoniczną; jest wielokrotnym stypendystą MKiDN, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i Banku Societe Generale (2008, 2010-2012). Swe kompozycje ponadto konsultował na licznych kursach, spotkaniach i warsztatach z: Joelem Hoffmanem, Lowellem Liebermannem, Vladimirem Scolniciem, Zygmuntem Krauze, Edwardem Sielickim i Sławomirem Czarneckim. Jest także czynnym pianistą i dyrygentem (w 2016 założył własną orkiestrę Warsaw Modern Players, z którą dokonał nagrania swojego utworu „Urban Games” oraz doprowadził do wykonania swojej kantaty „Song Of Bathsheba”), jest autorem rekonstrukcji Koncertu fortepianowego g-moll op. 36 Wojciecha Sowińskiego z 1836, którego wyciąg na jeden fortepian odnalazł w Stanach Zjednoczonych, sprowadził do kraju i na tej podstawie stworzył od podstaw partyturę utworu ze zorkiestrowanymi tutti i skomponowanymi akompaniamentami.Tajniki sztuki pianistycznej przekazali mu liczni profesorowie, a wśród nich: Anna Jastrzębska-Quinn, Ewa Bogucka, Irina Rumiancewa, Borys Petruszański, Piotr Paleczny, Edward Auer, Szabolcs Esztenyi (improwizacja fortepianowa), Maria Sterczyńska (kameralistyka), Maria Garbyś, czy Emilian Madey (podczas studiów w UMFC). W w 2016 roku odbył kursy kompozycji i orkiestracji filmowej podczas Hollywood Music Workshop pod kierunkiem Conrada Pope’a (orkiestrator Johna Williamsa, Howarda Shore’a i in., Gwiezdne Wojny, Hobbit) i aranżacji jazzowej z Nan Schwartz (wielokrotna laureatka Emmy). Jego utwory wykonywane były w Warszawie, Sopocie, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Lwowie, Milnie w Chorwacji i Cincinnati. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie artysty: www.arturslotwinski.com.

Informacje ze strony www.arturslotwinski.com.